Friday, February 5, 2016

Puonj Simeo Melkio, Usenge 1977, OD Ayubu, Part 1


(Thuond weche mane ruoth opuonjo Usenge od Ayubu. Opanggi kaluwore gi yiero mar jandiko)

Kara Onge Mer

1.       An kara onge kon’go. Onge siasa, onge ndawa kata nyasore.
2.       Kata sero nyiri onge ka. An’geyo ni un jorotenge uhero chode; uhero monde ji mondo uchodru godo.
3.       To kara kani koyudi to imaki. An gi sirikanda machiegni ka, ok un kendu.
4.       Kong’o akuon’go. Kon’go miyo nyiwa kethore e bache; gi toyo iye gi chuo. Nyiwa okethore e ba koda majengo, isero kuro kod pesa.
5.       In wuon nyako igalri kani ni omiyi pesa ichamo, kare ichamo pesa dwanyruok.
6.       Pesa ober ka n’gato ochiwe maler.

An Wuod Luo

7.       An wuod ja Luo asili. An wuod Luo radhianja.
8.       Awachonu ma gi thuon koro.

Weuru Akwede Mag Dinde

9.       An’geyo ni in ja-Adventist ikwedo ja Katholik ni dwanyore, to into?
10.     An’geyo ni ja Legion Maria, ifuwo kaka an, ikwedo ja Adventist ni dwanyore, to into?
11.     An’go momiyo un jo akwede? An’go momiyo in ja Katholik in ja akwede?
12.     An’go momiyo ikwedo Legion Maria kiwacho ni Legion Maria mago dinde mon to gi chotgi; mago thagalany mar jolendo?
13.     Be in’geyo ni gima idwaro ir Nyasaye ema ja Legion manyo, kendo gima ja Adventist dwaro ema ja Katholik dwaro?
14.     Ka gima imanyo en lamo Nyasaye adieri, mano ema omanyo. Kendo mano emomiyo oweyo dalagi.
15.     Ja Legion ok obiro sero nyari. Nyari ok adwar thin’ga. Chiegi thin’ga. Chuori bende thin’ga, akiae.
16.     Omiyo jowadwa, walamuru Nyasaye maonge akwede. Lam Nyasaye achiel, ihere ahinya, mondo idhi e ngima maokrum.

Dichwo Achiel, Dhako Achiel

17.     Agolonu puonj moriere tiir niya, dichwo achiel obedo mana gi dhako achiel.
18.     Dichwo riwo arus gi dhako achiel kende. To ka dhako otho, dichwo nyalo riwo arus gi dhako achiel machielo kendo.
19.     Ok onego idwar nyuomo nyako machielo kendo nikech chia mare to in kod Chiegi. Dhako bedo mana achiel.
20.     Onge riwo man’geny; kiriwo man’geny to ifuwo. Dhako bedo mana achiel kende.
21.     Koyie onyuolna, kotamore to wachwe kamano. Onge riwo man’geny nikech en mgumba. Joriw man’geny jorom gi mach!

Simeo Oor Kuomwa

22.     Nyithi Nyasaye, jorotenge wadwa, anto oora kuomu.
23.     An asayou asaya, an afuwo akia somo. To wuonwa noora konyisa ni: “Dhi ipuonj jok mofuwo kaka in.”
24.     To an ne akone ni: “Jok mofuwo kaka an onge kucho, joka riek tee. Giriek mohewa. Joka serikal tee. Kadhi puonjo gi to adhi aa nono.”
25.     To wuora nonyisa niya: “Ng’ama oyanyi e nyinga kata n’gama ogoyi e nyinga to ok rach.”
26.     Nyithindwa kare ne owacho adiera. Goch to ogoya ndi, otur n’getna ndi, owan’g goda ndi. Mago te naneno.
27.     Kare wuora ok noriambo kata matin kane onyisa ni mondo abi apuonj jok mofuwo.
28.     Wuora noora ni mondo upuk kon’go piny, upuk manyasi piny, uwe dhawo kod lwenje. Noora mondo uwe negoji, uwe chamo alote maricho.
29.     Nonyisa ni mondo akwed wechegi maler e lela. Kendo kata inega to ahul ahula. Kata igoya ngum to awach awacha.
30.     Nyithi Nyasaye, ngum oroma to awacho awacha wechegi gi thuon. Awacho ni mondo upuk kon’go, awacho ni mondo uwe juok.
31.     A jopiny masira yaye! Jo ndagla gi yaye! Ja ndagla manego nyathi n’gato machiegni nyombo. Okawo nyathi maber to onego. Ja ndagla!
32.     Ni ka wang ahulo to inega! Yawa ahulo. N’gama nego mana nyathi n’gato machiegni nyombo!
33.     Onego wuoyi, wuoyi siro, wuoyi maran’gongo. Kendo kosenege to odile kendo wuoyino chako chieno min gi wuon mare to oweyo n’gama onege.
34.     Jo ngagla wan’guru ndagla. Jo bilo wan’guru bilo. Jokuo weuru kuo.
35.     Mago kawacho to ngum oroma. Ni ok tal. Awacho! Atalo, tho! Wan’g otimre yawa. Giugo otimre atima, ayie. To nokona chon.

Simeo Okoro Yor Thone

36.     Yawa dhako majagombo chuor dhako wadgi, mach oluw pierino yaye!
37.     Owada, aa yaye! Dhako magombo chuor dhako wadgi, kendo mandiwa!
38.     Aluwo gi thuon, kata ka kiny imiya SUM E CHIEMO, ayie tho, thich!
39.     Oyawore duto! Yawa Nyasaye odagi ni kik aluwra kuom chi dichwo wadwa. Odagi, okodwar. An okwera, odagi.
40.     Anto anakweru nade. Odagi! Wuon lowo odagi e pinye.